Omlet białkowy na redukcji: pyszne i pożywne przepisy

Omlet białkowy na redukcji to rozwiązanie, po które ochoczo sięga wiele osób. Nie ma w tym nic dziwnego – to pożywna propozycja, którą cechuje doskonałe makro. Sprawdź najlepsze przepisy na omleta proteinowego!

omlet białkowy na redukcje

Jeśli chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów, zazwyczaj stawiamy na aktywność fizyczną.  Jednak redukcja tkanki tłuszczowej to nie tylko ćwiczenia.   Na nic zda się bieganie czy intensywne wyciskanie ciężarów, jeśli nie zmienimy swoich nawyków żywieniowych. Zdrowa dieta, oparta na wartościowych składnikach odżywczych, to jedyny przepis na sukces.

Dlaczego warto jeść omlety proteinowe na redukcji?

dlaczego warto jeść omlety proteinowe

Omlet stanowi świetną, odchudzającą alternatywę dla klasycznych naleśników, które zazwyczaj smażymy na niezdrowym, rafinowanym oleju. W przeciwieństwie do nich, nie zawiera mąki pszennej, będącej zwykłym „zapychaczem” i powodującej tycie. Omlet proteinowy wygląda podobnie do naleśnika, ale składa się wyłącznie z ubitych białek. Warto przygotować go na zdrowym oleju kokosowym, który znakomicie nadaje się do smażenia. Białkowy specjał to idealny pomysł na „redukcyjne” śniadanie!

Jeśli zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej, powinniśmy jeść regularnie (5 posiłków dziennie) i wyrzucić z jadłospisu puste kalorie. Mamy na myśli produkty sztucznie dosładzane oraz wysoko przetworzone (słodycze, fast foody czy dania instant), które z prawdziwą żywnością nie mają nic wspólnego. Dają tylko chwilowe uczucie sytości, ale w dłuższej perspektywie musimy zjeść więcej. Potem dopada nas wieczorny głód, co skutkuje dodatkowymi fałdkami w okolicy pasa. Nie tędy droga do zgrabnej figury!

Rzeźbienie sylwetki wymaga programu treningowego, ale także wsparcia ze strony odżywiania. W pięknej i zgrabnej sylwetki niezbędna jest właściwa podaż białka. Warto wprowadzić je do diety, ponieważ wspomaga łączenie się protein mięśniowych i rozrost samych mięśni. Jednym z najlepszych źródeł białek są jajka – podstawowy składnik omleta proteinowego.

Kiedy warto jeść omlet białkowy?

kiedy jeść omlet proteinowy

Omlet proteinowy na śniadanie

Białko jest niezwykle pożądane na śniadanie. Dodaje energii, przyśpiesza procesy metaboliczne i pomaga rozbudować tkankę mięśniową. Białko jest dużo bardziej treściwe niż węglowodany czy tłuszcze. Zaleca się, aby przy redukcji tkanki tłuszczowej spożywać od 1,3 g do nawet 2 g białka na kilogram masy ciała.

Omlet proteinowy przed treningiem

Omlet proteinowy to także doskonały sposób na uzupełnienie białka przed treningiem. W przypadku posiłku przedtreningowego, warto postawić na przepis z płatkami owsianymi na śniadanie przyspiesza metabolizm i dodaje sił niezbędnych do wykonania treningu. Same płatki są źródłem magnezu, witaminy B czy fosforu.

Oto przepis: ubij na pianę białka z trzech jajek, dodaj szczyptę soli. W międzyczasie na rozgrzaną patelnię wylej łyżeczkę oleju kokosowego i podsmaż pokrojonego w plastry banana. Następnie dolej pianę z białek. Kilka minut smażenia i gotowe. Omlet proteinowy świetnie komponuje się z naturalnie słodkimi składnikami.

Omlet proteinowy po treningu

Omlet białkowy doskonale sprawdzi się również jako posiłek potreningowy. Omlet proteinowy po treningu pomoże odbudować uszkodzone po wysiłku mięśnie i zapewni organizmowi niezbędne składniki odżywcze. Co więcej – jest łatwy w przygotowaniu. Jeśli chcemy potrawę wzmocnić dodatkową porcją protein, wystarczy wymieszać go z odżywką białkową.

Przepis jest banalnie prosty: zmiksuj dwa jajka z jedną miarką odżywki białkowej. Tak przygotowaną masę dodaj do rozgrzanego na patelni oleju kokosowego i chwilę podsmażaj z obu stron. Gotowy placek można urozmaicić na wiele sposobów. Najlepiej posmarować go jogurtem naturalnym i dodać wartościowe składniki, jak rodzynki, płatki migdałów czy owoce. Voila: omlet z odżywką białkową gotowy!

Omlet proteinowy na kolację

Omlet z samych białek będzie też gwarancją wartościowej kolacji. Przepis jest prosty: ubijamy białka z czterech jajek i dodajemy trochę soli, następnie cztery żółtka i cztery łyżki mleka. Całość wylewamy na patelnię, na której już smaży się pół kilo pieczarek z cebulą. Danie możesz posypać startym serem Gouda.

Inny ciekawy przepis to omlet z białek podawany z tuńczykiem. Ryba ta zawiera aż 23 g białka w 100 g, a także kwasy Omega-3, witaminy z grupy B oraz selen, potas, magnez i fosfor.

Najważniejsze składniki potrawy to cebula, 130 gramów tuńczyka, 1/3 szklanki mleka oraz 3 białka z jajek. Najpierw należy podsmażyć na patelni drobno pokrojoną cebulę, a potem ubić białka na sztywną pianę. Gdy cebula przestygnie, dodajemy ją do piany. Następnie dorzucamy odsączonego już tuńczyka, doprawiamy. Tak przygotowana masę smażymy kilka minut. Posiłek gotowy!

Podsumowanie

omlet proteinowy na redukcji

Redukcja nie musi oznaczać, że na talerzu ma hulać wiatr. Z kolei budowanie masy to nie objadanie się czym popadnie.  Sięganie po takie produkty, jak omlet białkowy pozwoli nam się nasycić i poprawić wydajność na siłowni.  Niezmiernie istotna jest właściwa podaż białka, a także innych substancji odżywczych. Białko pomaga zachować mięśnie w odpowiedniej kondycji. Jedną z najlepszych propozycji jest, zawierający zdrowe składniki, omlet białkowy na słodko lub wytrawnie. Przepisy znajdziesz w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *